2016. november 24-27.

November 24-26-ig fogászati szaknapok voltak Helsinkiben. Erre már augusztus óta készültek a csoporttársaim, mindenki kérdezgette, hogy én megyek-e. Külön buszt szerveztek a kuopioi diákoknak. Az állam még támogatjai is, a harmadéveseknek egy éjszaka szállást és az utazási költségét is állta, melyet ráadásul mindenki saját magának szervezett, így sokan repülővel utaztak Helsinkibe. Azt hiszem a maximum összeg amit adtak utazásra az 80 € volt. Persze mivel én nem vagyok finn, ezért nekem nem volt ilyen jó dolgom, hiába a tárgyaim többsége a harmadévesekkel együtt van. Ennek ellenére egy éjszakát velük töltöttem, mivel az egyik lány a barátjánál aludt, így helyette én aludtam a hotelban.

A szaknapok hasonlóak voltak az otthonihoz, csak sokkal nagyobb helyen volt, rengeteg kiállítóval. Azt hiszem mondanom sem kell, hogy egyben rengeteg ajándékkal is. :D

Én mivel nem tudtam róla időben, így nem tudtam a szervezett busszal menni, mert már megtelt, ezért vonattal utaztam. A negyedéves mentorom már megvette a jegyét, ezért én mellé kerestem helyet foglalásnál. Teljesen véletlenül, 1 héttel az utazás előtt kiderült, hogy Dorina is ugyanazzal a vonattal utazik, mint mi, mivel ő is egybe akarta vonni a tallini kirándulásunkat egy helsinkii városnézéssel, így 1 nappal hamarabb utazott mint Laura és Janka. Ugyanis úgy terveztük, hogy péntek este, november 25-én utazunk Tallinba (Dorina, Janka, Laura és én) és vasárnap, november 27-én jövünk vissza. Nekem ez így nagyon kényelmes volt, mert nem kellett kétszer utaznom Helsinkibe, hanem össze tudtam vonni a fogászati szaknapokat a helsinkii városnézéssel és a tallini utazással. Így tehát csütörtökön hajnalban indultunk 3-an, Tuomas, Dorina és én Helsinkibe. Persze nem mondanám, hogy hárman utaztunk, mert tele volt a vonat fogorvostanhallgatókkal és a tanárainkkal, valamint minden asszisztenssel és dentálhigiénikussal. :D Mindenki ott akart lenni ezen a fantasztikus eseményen. Mi Tuomassal leszálltunk a kiállítás helyszínén, Dorina pedig ment várostnézni. Én körülbelül 4-ig voltam a kiállításon, majd bementem a városba, letettem a táskám egy csomagmegőrzőben, majd Dorinához csatlakoztam a városnézésben. Viszonylag hamar meguntuk a sétálgatást, mivel hatalmas szél volt, így 7 óra körül a hotelban találkoztam a csoporttársaimmal, Dorina pedig a saját szállására ment vissza.

Pénteken úgy döntöttem, hogy már mindent láttam és nem éri meg visszamenni a kiállításra, így Dorinával megint összefutottunk a városban, hogy folytassuk a városnézést. Igazából nincs túl sok látnivaló Helsinkiben, sétálgattunk a városban, megnéztünk néhány templomot és átmentünk a Suomenlinna szigetre, amin egy hasonló nevű erődítmény van, ami a világörökség része. Mivel már mindent megnéztünk amit terveztünk és persze be is sötétedett 4 óra körül, ezért úgy döntöttünk, hogy a Black Friday örömére mi is vásárolgatunk egy kicsit. Sajnos túl jól sikerült, én vettem egy nadrágot, Dorina pedig egy kalapot. :D Ezek után gyorsan megünnepeltük a szerzeményeinket egy gyors mekis sajtburgerrel, majd felkaptuk a csomagjainkat, én a hotelből, Dorina pedig a vasútállomási csomogmegőrzőből, és mentünk a kikötőbe, hogy találkozzunk Laurával és Jankával, majd pedig indulhassunk Tallinba. A beszállásnál összefutottam a harmadéves mentorommal, Saaraval és egy másik csoporttársammal, Suvival. Ők együtt utaztak Tallinba, annak reményében, hogy tudnak venni maguknak báli ruhát a tavaszi felezőbáljukra, valamint Suvi a nyári esküvőjére menyasszonyi ruhát. Mint később kiderült Saara két ruhát is vett, de Suvi sajnos nem talált magának esküvői ruhát.

Tallin tele volt finnekkel. Náluk jellegztes, hogy az úgynevezett "Little Christmas", vagyi "kis karácsony"-ra elutaznak Tallinba, hogy ott bulizhassanak, mivel minden jóval olcsóbb Észtországban.

Gyünyörű Tallin óvárosa, azonnal beleszerettünk. Ráadásul mivel ez már a karácsonyi vásár is fel volt állítva, így egy kis meseváros volt az egész, rengeteg világítással, feldíszített karácsonyfával. Többnyire céltalanul sétálgattunk az óvárosban, majd ebédre egy korábban ajánlott palacsintázóba ültünk be. Annyira népszerű volt a hely, hogy nem  is találtunk szabad asztalt, már menni készültünk amikor hirtelen felszabadult egy hely. Isteni palacsintát ettem, füstölt lazacos palacsintát füstölt sajttal, majd desszertnek feleztünk egy édes palacsintát Dorinával, amiben brie sajt, túró és barack volt. Olyan jól laktunk mindannyian, hogy nagyon sokáig nem is akartunk kajáról beszélni, mondanom sem kell, hogy nem is vacsoráztunk. :D

A nap további részét már egy helyi turisztikai térkép alapján megterveztük, majd bejártuk újra az óvárost. Este beültünk egy iszonyatosan hangulatos kávézóba a főtéren, ahonnan ráláttunk a csodaszép karácsonyi vásárra és társosjátékoztunk. Kb. 2 órát eltöltöttünk itt, nagyon jó volt.

Miután kijátszottuk magunkat, úgy döntöttünk, hogy itt az ideje készülni az esti bulira egy kis forraltborozással, vagy ami itt még népszerűbb, az úgynevezett "glögi"-vel, ígyhát megint kimentük a karácsonyi vásárba. Dorina és én is beszereztünk egy-egy fantasztikusan meleg sapkát, majd mindannyian ittunk glögit. Ez valójában nem forraltbor, hanem egy forró ital, amibe bármilyen alkoholt lehet önteni. Az ízesítése általában fahéjas, narancsos, bogyós gyümölcsös, majd megszórják mandulareszelékkel és tesznek bele narancsszeletet.

Az est további részét egy Depeche Mode bárban töltöttük, majd végül egy másik klubba tértünk be az utcáról, mivel ingyen koktéljegyet osztogattak, így gondoltuk kipróbáljuk. Annyira jó zene szólt, hogy végül ottmaradtunk hajnalig. A finnországi 20-25 eurós taxi után úgy döntöttünk, hogy kihasznájuk az olcsó észt taxit 7 euróért és nem sétálunk haza éjszaka 4 kilométert.

Összességében nagyon jól éreztük magunkat, bátran mondhatom, hogy eddig ezt a kirándulást élveztem a legjobban, habár Tallin nem előzte meg Stockholmot szépségében nálam. Másnap már délben indult a hajónk, így vasárnapot már csak utazással töltöttük.