2016. Október 1-2. (hétvége)

Múlt hétvégén az egyik osztrák lánnyal, Sendrával és egy német lánnyal, Lenával elutaztunk a Kuopiotól délnyugatra levő városkába, Tamperebe. Többen is ajánlották, hogy érdemes megnézni, mert ez az egyik legszebb finn város. AirBnB szállást foglaltunk, ami azt jelenti, hogy helyi embertől béreltünk egy komplett, felszerelt lakást, ami általában jóval olcsóbb és kényelmesebb is mint egy hotel vagy hostel. Szerencsére Sendra és Lena is Rauhalahtiban lakik, vagyis ugyan abban az utcában ahol én, így reggel együtt tudtunk indulni busszal a pályaudvarra, ahonnan Onnibussal utaztunk tovább. Ez a legolcsóbb távolsági busz, 4 óra utazás után érkeztünk Tamperébe. Gyünyörű napos időnk volt, ez a város tényleg csodaszép, sokkal szebb Kuopionál. Kuopioban a természet gyönyörű, a tavak és az erdők, de a városközpont és az épületek nem olyan különlegesek, inkább egy piactérre hasonlít a főtér. Állítólag Kuopiora mondható, hogy tipikus finn város, míg Tampere kicsit nyugatiasabb. Mindenesetre Tamperében szép épületek és utcák voltak, tele volt emberekkel vasárnap is, ami azért meglepő, mert Kuopio vasárnap teljesen kihalt.

A várost ezen a hétvégén leginkább az Oktoberfest hangulata jellemezte. :D Ennek ellenére ebédeltünk egy kedves vendéglőben, hogy végre kipróbáljunk valami tipikus finn ételt, de ez is Oktoberfest jelmezben volt, a pincérek Dirndl ruhában, ami természetesen Németországban tipikus. Ennek ellenére kaptunk finn ételt. Ezután egy szövő múzeumba látogattunk, majd kis városnéző séta után egy kávézóba ültünk be, ahol életemben először kipróbáltam a Chai Lattet. Isteni volt, majd én is megpróbálom elkészíteni itthon. Este egy nem éppen tipikus finn sörözőbe, egy Irish Pubba ültönk be társosozni. Másnap ellátogattunk egy régi toronyba, ami a város fölé magasodik, és a fantasztikus fánkjáról nevezetes. Ismét gyönyörű időnk volt, így sikerült készíteni pár szép képet. Ezután egy arborétumba mentünk, majd megnéztük a kikötőt.

Összességében remek hétvége volt, csodaszép idővel, kellemes társasággal. Ráadásul a buszon hazafelé jövet megismerkedtem egy versenytáncos lánnyal, így csütörtökön ellátogatok az edzésükre. Állítólag nincsenek jó tánctanárok Kuopioban, de talán be tudnék járni néhány edzésre vagy megismerek néhány táncszerető embert akik értesíthetnek ha salsa est lesz, ki tudja...