Június 4.

Végre kezd Rigába is megérkezni a jó idő! Igaz ezen a héten megint kabátos, 9 fokos reggeleink és maximum 17 fokos nappalaink voltak, de az ezt megelőző hetekben már tengerparton is napoztunk egy keveset. :)

Habár nekem még csak most kezdődnek a vizsgák és a szemeszteremnek sincs vége, még vannak óráim és gyakorlataim, de a legtöbb erasmusos diák már az utolsó napjait tölti Rigában. Így aztán a jó időnek és az utolsó napoknak köszönehtően rengeteg program van. Íme egy kis összefoglaló:

Május első hétvégéje:

Az első igazán jó idő, már volt, hogy kabát sem kellett. :) Van egy nagyszerű kalandpark az állatkert mellett, oda látogattunk el Zupával.

3 nap múlva még esett a hó:

Május 10.

Május 14.: Maraton

Csodás időnk volt ismét, pulcsi nélkül futottam le a 10 km-t, fantasztikus volt. :) Képeket és részleteket lásd az erre szánt blog bejegyzésben:  05.14. Maraton

Május 18.: Pauls Stradins History of Medicine Museum

Május 19. International dinner

Kiderült, hogy rajtam kívül tanul még 2 magyar lány Rigában, Zsuzsi és Judit. Az egyik pénteken szerveztek egy kis vacsit ahová szokás szerint mindenki hozott valami általa készített nemzeti ételt. Volt mexikói guacamole, olasz rizottó, japán sushi, csak, hogy a legjellegzetesebbeket említsem. Mi paprikáskrumplit és császármorzsát csináltunk.

Május 20. Jurmala - tengerpart

Ezen a hétvégén azt hittem, hogy végleg megérkezett a nyár, hihetetlenül jó időnk volt. Rigától kb 30km-re van a tengerpart, Jurmala nevű településen. Vonattal Majori megállóig mentünk négyen lányok: Egle, Julie, Eda és én.

Egle erasmusos fogorvosis lány Litvániából, másik csoportban vagyunk, de egy évfolyamon. Julie szintén fogorvosis, évfolyamtársunk, Egle csoporttársa. Ő a teljes képzést itt végzi, egy nagyon északi norvég településen született, a testvére elmondása alapján azon a napon amikor mi a tengerparton heverésztünk, náluk otthon +5° volt. Edával mindketten a Bridgeben lakunk, vele több fotón is fogtok látni, ő egy albán építőmérnök csajszi. :)

Szóval lényeg a lényeg, kimentünk a tengerpartra heverészni, napozni, beszélgetni. Jurmala nagyon szép, tele gyönyörű házakkal, egy szép kis sétálóutcával. 6 körül elkezdtünk fázni, így összeszedelőzködtünk és elmentünk sushizni. :)

Május 21. Barbecue

A Hotel szervezett egy kis sütögetést a kertben, mindent ők álltak és minden lakó meg volt hívva. Van egy profi üzbég séfünk, ő felelt a husiért, nagyon fincsi lett! :)

Május 28. Kemeri National Park

Victorral, Helenával és Ritával (spanyol, spanyol, portugál :D) elmentünk kirándulni az egyik nemzeti parkba, ami Jurmala nyugati oldalán fekszik. Eddig ez volt a legmelegebb nap a lettországi tartózkodásom alatt: 28°!!! :D Az állomás itt is egy szép kis településen van, gyönyörű, tipikus lett faházakkal, amiket anyának mindig lefotózok. :)

Június 1. Erasmus Prom Boat Party

Sajnos a héten kicsit borúsabb, szeles, kabátos időnk volt, nem a legkellemesebb egy diákbálhoz, pláne egy hajón, de ennek ellenére remekül sikerült. :)

Június 2. Scheherazade and Her Tales

Pénteken egy balett előadásra mentünk, az Ezeregyéjszaka meséit néztük meg. Valószínűleg ez volt az utolsó alkalom, hogy balettet néztünk, mivel minden további júniusi és júliusi előadásra már elfogytak a jegyek, vagy pedig csak 50-60€-ért vannak. Mi mind a két alkalommal amikor voltunk 5€-ért mentünk. Az első amin voltam februárban volt a Giselle előadás.

Június 2. Boat Party

Még aznap este, a balett után egy újabb hajós bulira mentem, mivel 2 csoporttársam is DJ és mindketten felléptek aznap, ráadásul tudtam, hogy nagyon sok csoporttársam és más orvosis és fogorvosis barátaim is ott lesznek. A hajó 22:30-kor indult és 02:00-ra érkezett vissza. A buli jó volt, az egyetlen szépséghiba, hogy innen nem lehet hamarabb hazajönni. :D

Június 3. Túra

Szombaton túrázni hívott Michal, egy cseh fiú, akivel egy oroszra járunk az egyetemen, meg szerettünk volna külön tanárhoz is járni együtt, de nem érte meg.

A Gauja Nemzeti Parkba mentünk, az volt a terv, hogy Lode nevű vasútállomásról (Liepa településről) a Gauja folyó mentén elsétálunk Cesisbe, ahol van egy szép vár, viszont mint a helyszínen kiderült, a túristaút a folyó másik partján van. Sokat tanakodtunk, hogy mi legyen, mivel híd az sehol nem volt gyalogútra: menjünk-e a vadonban, építsünk-e hidat (:D :P), menjünk-e a sima betonúton, várjuk-e meg a következő vonatot, ami 3 óra múlva jön és addig túrázzunk másik irányba? Végül ez utóbbit választottuk, mivel a közelben volt egy másik hely is ahol lehetett az erdőben bóklászni. Azonban ez sem ment olyan simán, mint gondoltuk. Az első állomást minden probléma nélkül megtaláltuk, de a következő állomás egy piknikezős hely volt, amit egy nyíl is jelzett az első állomástól, illetve a térképünkön is fel volt tüntetve. Ugyanakkor túristajelzés sehol sem volt, az utak pedig nem voltak egyértelműen túristaösvények és ráadásul szerteágazóak voltak. Így leginkább a térkép alapján mentünk, figyeltük, hogy jó irányba tartunk-e a GPS segítségével. Persze mondanom sem kell, hogy nem egyszer s nem kétszer fordultunk vissza, hogy a másik ösvényt próbáljunk ki, hátha akkor jó irányba fogunk tartani. Őszintén szólva egy idő után már egyikőnk sem hitt benne, hogy valóban létezik ez a piknikezős hely, vagy hogy mi tényleg ott fogunk kilyukadni. A vége felé 100%, hogy már nem túristaúton voltunk, csak mentünk a térkép szerint az erdőben, de végül megtaláltuk a helyet! :) Így jöhetett a megérdemelt ebéd. A kis pihenő után visszaindultunk a vasútállomásra, immár a köves úton és átvonatoztunk Cesisbe. Sajnos csak 1 óránk volt a csodás kis városkára, mert a 7 órás busszal jönnünk kellett vissza Rigába, hogy a fiúk le ne maradjanak a Juventus-Real Madrid meccsről. :)

Ha lesz valakinek kedve csatlakozni hozzám, szeretnék még visszamenni megnézni a várat belülről is. :) Nagyon jól éreztem magam, eddig ez volt az egyik legjobb napom az Erasmus alatt.